, ,

Kakaviniai „ledukai“ iš kokosų aliejaus

10:27


Šiemet vasarį stačia galva nėriau į kokosų aliejaus valgymo eksperimentą, patikėjusi tiek mokslinių tyrimų santraukomis, tiek populiariais straipsniais, tiek savo intuicija. Problema tik, kad kasdien bevartotama jį, plius prisiragavusi įvairių gamintojų siūlomų skonių, tiek atsivalgiau, kad kurį laiką net žiūrėti į tą pusę negalėjau - darydavosi bloga.

Bet kas tiesa, tas ne melas - geri dalykai nusipelno kito šanso. Tai, ką matote nuotraukoje ir yra tas šansas, kurio dėka save sugrąžinau į teisingą kelią. Iš ekologiško kokosų aliejaus, kakavos, kokoso drožlių ir medaus pasigaminau kažką tarp šokolado ir ledų, sakykime, batonėlį. O iš tikrųjų tai yra senas geras kokosų aliejus, tik užmaskuota forma.


Kakava suteikia kartumo, medus saldumo, kokoso drožlės traškumo, o laikymas šaltai paslepia aliejui būdingą riebumą. Nežinau, ar žiemą norėsis tokio „saldumyno“, tačiau dabar šilta ir jis puikiai tinka.

Kokosinio batonėlio receptas:



  • 600 ml kokosų aliejaus,
  • 6 v. šaukštų kakavos,
  • 2 v. šaukštų su kaupu medaus (agavų, klevų sirupo ar stevijos pagal skonį),
  • kokoso drožlių, chia sėklų, džiovintų vaisių ar uogų pagal skonį.
Tam, kad visi ingredientai gerai susijungtų, kokosų aliejų reikia lengvai pašildyti, kol taps visiškai skystas. Nesukite galvos, ten, kur jis yra spaudžiamas, yra karšta ir skystumas yra nuolatinė jo būsena. Aišku, be reikalo karštinti irgi nereikia.

Kai aliejaus konsistencija yra tinkama, reikia sudėti kakavą, medų ir gerai išmaišyti, kad neliktų gumuliukų. Prieš išpilant į indą, kuriame masė šals, belieka suberti kokoso drožles (ir kitus norimus priedus) ir jas tolygiai paskirstyti. Galiausiai - sušaldyti šaldytuve.

Sausųjų „pagerinimų“ galima dėti, kiek norisi, tikslaus kiekio nėra, nes kokosų aliejus vistiek sušals tinkamai, kad ir kiek jų būtų dėta.

Galiu vėl grįžti prie klausimo: o kam to reikia? Kam kimšti į save kokosų aliejų, apsimetant, kad jis yra ne visai jis?

Kokosų aliejaus pagrindinis privalumas slypi jo sudėtyje. Būtent kokosų aliejuje yra didelis kiekis lauro rūgšties, kuri kovoja prieš virusus, bakterijas, infekcijas bei grybelius, kaip ir rašiau metų pradžioje.

Be to, kokosų aliejus gali padėti pasisavinti riebaluose tirpius vitaminus, tarp jų vitaminą D, kurio nemažai daliai lietuvių trūksta ir smarkiai.

Sutartinai teigiama, kad kokosų aliejus skatina metabolizmą, greitina medžiagų apykaitą ir nenusėda ant talijos kaip dar vienas gelbėjimo ratas. Be to, jis užtikrina sotumo jausmą ir skatina nepersivalgyti.

Aš jaučiu, kad labiausiai už kokosų aliejų dėkoja mano skrandis, kuris tapo ramesnis ir mažiau dirgstantis. Kadangi kokosų aliejus yra ne medikamentas, ne aršus antibiotikas ar karti arbata, man tai yra labai paprasta, viliojanti išeitis. Štai dėl ko apsimoka ir verta su kokosų aliejumi žaisti slėpynes.

Skanaus!

Jums dar gali patikti

3 komentarai (-ų)

  1. O aš kokosų aliejų įsigudrinau slėpti naminiame šokolade :) Iš esmės receptas tas pats, tik aš darau perpus mažesniais kiekiais. Masę supilu ant padėklo su folija ir kišu į kamerą. Prisiminusi vis atsilaužiu ir smaguriauju. Mano šeimyniškiams jis per kartus, nes medaus dedu minimaliai, bet man patinka. Aišku, kokoso aliejaus dozė ploname šokolado gabalėlyje yra kur kas mažesnė, nei tavajame batonėlyje, bet aš nepergyvenu. Prie naujų dalykų reikia pratintis palengva, klausantis kūno signalų. Šiuo metu galėčiau šaukštais kabinti sviestą, ką beveik ir darau. Irgi labai neblogas riebalas :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. O aš kokosų aliejų įsigudrinau slėpti naminiame šokolade :) Iš esmės receptas tas pats, tik aš darau perpus mažesniais kiekiais. Masę supilu ant padėklo su folija ir kišu į kamerą. Prisiminusi vis atsilaužiu ir smaguriauju. Mano šeimyniškiams jis per kartus, nes medaus dedu minimaliai, bet man patinka. Aišku, kokoso aliejaus dozė ploname šokolado gabalėlyje yra kur kas mažesnė, nei tavajame batonėlyje, bet aš nepergyvenu. Prie naujų dalykų reikia pratintis palengva, klausantis kūno signalų. Šiuo metu galėčiau šaukštais kabinti sviestą, ką beveik ir darau. Irgi labai neblogas riebalas :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. man visi tie receptai iš akies yra panašūs, tik aš nenorėjau kišti į kamerą, kad paskui nereikėtų tokio skanėsto su kirviu kapoti :))))

      Panaikinti